Jag är glad att jag är jag.

Jag har försökt ta tag i mitt veckobrev i en halvtimma nu utan några större framgångar.
Detta är en trend som uppenbarat sig flera ggr de senaste veckorna.
Dock har det tidigare varit p.g.a att jag mått så dåligt att jag inte kunnat sortera mina tankar.

Just nu beror det på att jag är så uppfyld bara av att leva att jag kan spricka av glädje!
Jag har en varm bubblig känsla i magen och just nu känns det som att varje atom på denna underbara planet består av rosa sockervadd och glitter. Jag är inte ledsen över någonting, jag försökte tänka på något sorgligt men inget kommer åt mig riktigt. Det är det här livet handlar om, stunder av sann eufori där man svävar högt i det blå utan att ens veta varför. Jag är bara så glad över allt jag har att jag inte tänker på det jag saknar.

Nej, goda vänner jag trippar inte på LSD. I'm on a trip called life!

Igår stod jag på perrongen i GBG och såg tågen rulla in och ut och hela situationen kändes som en enda metafor. Tåg rullar ut, ibland är det tomt på spåret men förr eller senare kommer det alltid en nytt tåg. Därav uttrycket "det går fler tåg" antar jag?

Såna här dagar vill jag göra så mycket att jag inte vet vart jag ska börja, om jag ska inleda mitt nya liv med att följa med en hjälporganisation till ett avlägset land, dra ihop en stödgrupp för utsatta människor, lägga ut varenda överskottskrona på att försörja Halmstads uteliggare eller vad man nu än kan göra. Jag tror att jag börjar med att sitta här med min kaffekopp, mina vogue cigaretter och en bra låt dunkandes och bara njuta av att jag är jag. Förbättra världen kan jag göra även imorgon.

image40

Maria - med ett löfte om att bli en bättre människa på alla tänkbara sätt.


Kommentarer
Postat av: sandra

Maria, du är en underbar människa du behöver inte bli bättre=) Jag tycker så mkt om dig, och är glad att du mår bra! Puss

2007-12-14 @ 19:55:00
URL: http://havemercyonme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0