WIHO

Inatt drömde jag att jag var i Prag. Jävla håla den där staden.
Är man intresserad av arkitektur är det ett fantastiskt resemål. Helt otroliga kyrkor, slott och byggnader.

Är man intresserad av.. ja i princip vad som helst förutom det kan man lika gärna åka till Traryd.
Maten smakar as. Shoppingen är ganska dyr och tråkig. Det är inte något särskilt tropiskt klimat och om det väl blir det finns det ingenstans att sola eller bada. Och uteställena är bedrövliga.

Fast jag hade iofs rätt kul när jag var där. Trots att jag överkonsumerade Tequila till den grad att jag fick spendera mestadels av första utekvällen med Olga - en rysk städerska på Atlas toalett. Olga var snäll och höll undan mitt hår när jag skulle.. eeh. tvätta av mig sminket.. mm just det.. medans mina kompisar tyckte det var roligare att hångla med Danska turister. Spatsiba Olga! Jag lyckades till och med ha kul när jag gick vilse ensam i Prag klockan 5 på natten iförd endast ett linne i minusgrader (nej där ljuger jag det var inte så kul, jag hade dödsångest och försökte skriva ett avskedsbrev i snön). Till slut blev jag hittad av en gammal Irländare som var den snällaste människan jag mött i heeeela mitt liv, den mannen återgav mig tron på mänskligheten.

Han tog med mig till Mc'Donlads där jag fick pressa i mig några cheeseburgare och dricka 42 liter cola. Sen gav han mig en cigarett, satte mig på en bänk och gav mig en predikan (den bästa jag fått) om att livet är för bra för att kastas bort på att vara destruktiv och att man ska ta hand om sig själv. Sen fick han bära mig till hotellet och uppför 8 trappor (haha sucker) då hissen inte fungerade. Sen ställde vi oss utanför min dörr och jag frågade om jag var skyldig honom ett ligg hahahaha. Eller nej vänta, nu får ni inte tro att jag hade gjort det om han svarat ja! Jag bara UNDRADE. Iaf så knäckte han sig och sa att jag var bland det sötaste han sett men att han var en gentleman och gentlemän utnyttjar inte fulla, unga flickor. Han sa godnatt, sköt om dig och så fick jag en puss på kinden.

Det var mitt möte med Eugene det. Behöver jag ens nämna att jag fortfarande är lite kär i denna 44åriga, rödhåriga, långsmala irländska man?


Hmm.. Hur fan lyckades detta inlägg växa fram?



 

Týnkyrkan - Världens creepiest kyrka. Som hämtad ur en skräckfilm, jag förväntade mig att Damien, den lilla äckliga ungen från Omen skulle cykla fram bakom varje djävulsstatyett. Dessutom hänger det en riktig mumifierad arm till vänster om ingången till kyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0