Break the ice.

Tjolahopp tjolahej.

Sandra är fortfarande fast i bloggvärlden så jag passar på att göra ett eget bidrag.

Underligt det där med bloggar. För 10 år sen förvarade alla sina liv i små böcker väl gömda under sängen eller i garderoben. Ens värsta mardröm var att någon skulle få tag i den lilla boken och läsa ens innersta tankar. Numera skyltas det öppet med känslor och händelser i bloggar hit och dit. Ens liv finns tillgängligt för vilken kotte som helst som har tillgång till dator.

 Bra el. dåligt?

Jag kan ibland känna att jag töjer på mina integritetsgränser i bloggen. Ibland 'råkar' jag avslöja saker av bara farten som jag sen i efterhand känner att jag borde hållit tyst om. Å andra sidan tycker jag det är sjukt tråkigt att läsa opersonliga bloggaroch vill inte preacha om saker jag inte praktiserar.

Jag har min blogg för att ventilera mig. Jag har en tendens att grubbla tills jag blir blå i fejjan och bloggen är ett sätt att kanalisera tankarna. Få ner dem på print och sen kunna släppa det.

Har ni blogg? Varför bloggar ni? Varför läser ni min blogg?


Ta er gärna tid att svara slynor.

Pusssssss


Kommentarer
Postat av: catya

-japp jag har en blogg
-för att mina terapisessioner räcker inte till för mitt skruvade lilla huvud
-för att du är skön ju :)

puzz

2008-04-11 @ 21:22:26
URL: http://catya.blogg.se
Postat av: Siri

Har en blogg. För att upplysa alla mina undersåtar om mina dagliga förehavanden. Ibland blir det personligt, men oftast är det bara allmänt egotrippad skit som skrivs.

För att den är skön och får mig att garva rakt ut. Och du ritar, det är som godis för ögonen.

2008-04-12 @ 03:14:04
URL: http://sirre.blogg.se
Postat av: msJulia

Jo jag har ju en blogg där jag skriver av olika anledningar. Ibland vill jag diskutera saker, ibland skriva av mig, ibland provocera och ibland bara få bekräftelse.
Din läser jag för att den är rolig. För att du är skön och att jag delar din typ av humor.

2008-04-12 @ 12:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0