Buzz.

Kära Dagbok!

Idag upptäckte jag att Nisse i parallelklassen hade stånd på mattelektionen. Jag blev lite upphetsad.

Nej skämt åsido. Jag är lite vakuumpackad innanför pannbenet idag så förvänta er inget extraordinärt inlägg fullspäckad av visdomar. Jag har inte sovit ordentligt på 3 dar och det börjar ta ut sin rätt.

I fredags var jag ju en runda på jobbet.. Fick fint besök också! Kan ju säga som så att det inte uträttades alltför mycket arbete. Försökte jobba rätt intensivt de 2 sista timmarna sen skulle jag och.. Vad fan ska vi kalla honom? Mark Darcy? Haha. Nä E får det bli. Sen skulle jag och E ut och ta en promenad. Pissregnade och blåste så det blev ingen lång runda, istället stack vi hem till honom och drack té. Pratade om dittan och dattan och myste i soffan och vips råkade jag somna!? Hur fan nu det gick till.. När jag vaknade var klockan 10 och vi låg fortfarande i soffan..

- Vet du vad min sköna?
- Nä?
- Du snarkar som en långtradarchaffis.

Då kände jag mig otroligt petite och kvinnlig haha. Låg kvar och myste till klockan 4. Sen gick jag för att hälsa på mamma som undrade varför jag hade på mig samma kläder som dagen innan. Jag sa att jag slår ett slag för miljön och använder mina kläder tills de blir riktigt skitiga från och med nu.

På kvällen stack jag hem till Jenny där hon och Petra redan var radarpackade. Vi spelade Buzz, fick reda på att Jenny är en fruktansvärd tävlingsmänniska. Hon blir helt vansinnig och skyller ifrån sig på allt när det går dåligt för henne.

' Det är en försening på min Buzzknapp, jag tryckte för fleeeera sekunder sen! '

Fick en drink av Petra som satt där den skulle, en 2 in 1 som Petra kallade den. Jag som inte hade sovit ordentligt på 2 dar blev ju för fasen full på den lilla drinken som definitivt hade minst 15cl sprit. Drog in till stan och upp på Morfars där det var lite halvsegt. Jag kom aldrig riktigt igång och beslutade mig för att dra till donken och sen hem men på vägen ut träffade jag en gammal pojkvän jag inte sett sen i somras!!

Gick ut och pratade en stund och det visade sig att han ska bli pappa i november! Jag blev så glad att jag kastade mig runt halsen på honom och nästan började böla! Tycker så mycket om den människan och är sjukt glad att han har det så bra :) Vi kom överrens om att vi skulle ta en fika när han kommer till Hstd nästa gång. Sen kom min gamla pojkväns bästis som jag råkade dejta lite ett tag och började svammla om en massa skit. Jag skrattade så jag höll på att skita ner mig när han satt och berättade om hur mycket han älskar sin mamma och var helt tårögd och babbalde på om efandrin och yadda yadda.. Sen helt plötsligt utbrast han 'VARFÖR PRATAR JAG MED DIG!? DU SKREV INTE PUSS TILL MIG PÅ MSN' fimpade min sista cigarett och vinglade iväg.Träffade dessutom Mange som inte kunde sluta säga ' DUU E FIJJJJNNNNN' och hoppade runt på sina kryckor. Han hade blivit attackerad av en giftspindel på Thailand?

Drog till donken och på vägen hem träffade jag på ÄNNU en gammal flamma som jag tog följe med. Han försökte få med mig hem men det kändes ICKE aktuellt. Han drack dessutom upp min cola den jäveln.

Kom hem, låg och funderade på livet till klockan 7 imorse, vaknade 11 och stack till Jenny en stund. Där spelade hon, Petra, Johan och Johnny Buzz för fullt och Jennys ansikte strålade som tusen solar av glädje när hon vann den lilla tävlingsinriktade snorungen.

Nu ska jag hem och pyssla lite sen blir det ännu mer mys. Tydligen räckte det inte med 12 timmars hångel i torsdags hahaha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0