Nanig...

Gäsp. Kom precis hem från ett litet pyjamasparty hos Sandra.
Skulle egentligen åkt till Malmö igår men hennes möte blev inställt så istället drog vi till GBG.

Tog en morgonfika på ett snabbt & gott-kök längs med E6an som 2 riktiga truckdrivers. Tog ännu en fika när vi kom fram och gick runt i en jävla massa butiker. Om shopping hade varit en sport hade Sandra varit Olympisk mästare. Hon gjorde till och med en fuling och köpte 2 klänningar till mig mot min vilja! Jag propsade på att vi skulle gå och lämna tillbaka dom men My-way-or-the-highway-Sandra låtsdes som det regnade under mina protester. Tack hjärtat, du är så söt men du hade verkligen inte behövt göra det.

Göteborgare kan fan inte ge vägbeskrivningar. Vi ville kolla upp en vintageaffär som hette Ragtime som skulle vara bra. Vi frågade efter vägen på 4 olika ställen innan en skitsöt butiksägare lyckades förklara så vi förstod. Jag blev kär i honom! Sandra också.

Hände inget direkt livsomvälvande under vår roadtrip men jag hade skitkul, det var så skönt att få komma iväg!

När vi kom till Hstd hyrde vi skräckis som vi såg hos Sandra och sen hade vi ett litet 'pjaaaamaspaty' som antagligen inte uppskattades av Jons (Sandras sambo).

- Jooonas, Maria måste sova här hos oss för Bacon har saggat ner gästsängen!

Alla la sig tillrätta, Sandra plockde fram sin snuttekudde och jag trodde jag skulle få sova.

- Jag kan inte sova, jag vill leka en lek, utbrast Sandra då. Man kan ju tro hon är 5 år gammal ibland alltså haha.

Så vi fick leka pest eller kolera. Typ hade du hellre haft tuttar istället för öron eller röven på framsidan?
Det var jättekul, jag och Sandra skrattade ihjäl oss. Till och med Jonas började fnissa fastän han låtsades sova.

Det var en trevlig dag :)

Ikväll skulle jag egentligen gått på middag ju. Blev dock tvungen att jobba så vi ska bara ta en kopp kaffe på kontoret när jag har rast. Det är ju trots allt sällskapet och inte läget som är det viktig! Eller läge kan ju defineras på olika sätt ;)

Kommentarer
Postat av: msJulia

Och vem är bacon? Deras hund eller deras son kanske?

2008-04-11 @ 12:11:50
URL: http://msjulia.blogg.se
Postat av: carro

Gah, jag skulle döda för en roadtrip, need 2 get away. Skriv i bloggen lite innan ni drar iväg nästa gång så hakar jag på.. Kan ha en röd ros i handen när ni plockar upp mig så ni vet vem jag är. Bra, its a date.

2008-04-11 @ 14:25:18
Postat av: Maria

MsJulia: Haha Bacon är deras kompis. Tror dock inte han hade saggat ner sängen på riktigt, det vara bara en ursäkt för att Sandra var rädd efter skräckfilmen och ville sova med mig hihi :)

Carro: Of course! Var bor du? Kör på röd ros och röd Bh så vi är riktigt säkra!

2008-04-11 @ 15:26:16
URL: http://frankiesaysrelax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0