Tjoflöjt.

Vet ni hur avundsjuk jag är på alla satar som drar utomlands nu?

Jag kan på min höjd lyckas fjäska till mig en resa till mina pärons hemland Makedonien genom att övertyga dem att de måste sponsra min spirituella resa så jag kan finna mina rötter.

Nackdelar med att åka till Makedonien:

1. Det blir inget Ving resort. Nej, nej.. Jag får bo hos min morbror. På en fårfarm. Nej jag skojar inte, jag är en bonde i grunden. Så då blir det till att mjölka får, slakta grisar och leta ägg bland hönorna. Eller så kan jag bo hos min moster som bor på 10:e våningen utan hiss.

2. Jag MÅSTE hälsa på alla exentriska släktingar. Har ni sett 'Mitt stora feta grekiska bröllop'? Vissa tror att den filmen överdrev. Au countrair. Enough said. Eller jag kan ju tillägga att Makedoner gillar att nypa söta tjejer och då jag är svinhet enligt deras standard ser jag ut som en smurf efter ett par dar.

3. Deras mode sticker i ögonen. Jag är ingen jävla Stina-Lee eller Kenza men tro mig när jag säger att modet där nere får en att vilja klösa ögonen ur skallen på sig. Typ Adidasbrallor och högklackat. Och vet ni vad det absolut värsta är? Stannar man tillräckligt länge börjar man tycka att det är ganska snyggt.


Fördelar med att åka till Makedonien:

1. Det är billigt. Jaga känner mig alltid som kungen av Sudan när jag åker ner. Cigg och vin kostar runt en 10:a. Skorna kostar MAX 300 kr. Oftast hittar du riktigt snygga för runt 100 lappen. Samma sak med väskor. Utbudet på kläder är inte jättebra med vissa butiker är klockrena och basplaggen kostar inte många ören. Accesoarer och smycken är to die for och nästan gratis.

2. Min morbror bor precis på gränsen så jag kan cykla över till Grekland och betala 200 spänn för en taxi till närmsta strand.

3. Jag får köra bil och traktor fast jag inte har körkort.




Ja ni ser ju. Hö och en ful grön traktor. Inte direkt en dreamvacation.
Edvin såg inte heller alltför road ut.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Haha, givetvis är jag livrädd. Men visst hade det varit awesome?

2008-08-05 @ 14:14:29
URL: http://pudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0