Hemska människor.

image149

Vet att ett par andra bloggerskor har uppmärksammat nyhetsinslaget om hur merinofåren behandlas. Tydligen är det någon slags fluga som lägger ägg i deras ull vilket försämrar kvalitéen. För att detta ska undvikas klipper de av skinnet på de små lammens bakdelar utan någon som helst bedövning.

När jag såg inslaget och hörde lammens skrik ville jag roundkicka TVn åt helvete. Jag blir så sjukt jävla förbannad på den brist på etik och sympati som tillämpas på de stackars små djuren. Jag föreslår att vi samlar fårfarmarna i en liten inhängnad och klipper av röven på dem!

Jag kommer själv från en bonnafamilj, min mamma växte upp på en fårfarm och jag har spenderat de flesta av mina somrar på en. Jag VET att det finns humanare metoder. Till och med i lilla Makedonien ett utav världens mest primitiva länder där man knappt drar in någon vinst på den här typen av leverne bekostar man sig vettig behandling av djur.

Dessa jävla äckelbönder drar in enorma vinster på ullen, de KAN faktiskt unna djuren det bästa.
Inte någon jävla stenåldersstympning där man tydligt och klart ser att småttingarna lider.

MIljövännen Mary har talat.

Kommentarer
Postat av: msJulia

Den där bilden, den får mig att gråta... Jag har beställt en massa material från djuren rätt som ska delas ut här i skövde. Känner mig ansvarig inför mina egna djur att engagera mig på nåt sätt.

Jag är uppvuxen med får och min pappa var fårklippare i många år. Jag fattar det bara inte! Häng de jävlarna säger jag bara!
Häng dem och pissa på dem sen!

2008-02-27 @ 15:14:00
URL: http://msjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0