Wouldn't it be nice if we were older.

Jag ska ALDRIG mer gå ut osminkad.


Jag kan köpa att jag alltid får ungdomsbiljett på bussen utan att be om det. Att se ut att vara 18 är ingen katastrof.


När jag kom undan lite för billigt på badhuset och slängde en blick på biljetten märkte jag att de gett mig en barnbiljett. 3-15 år. Bekymmersamt.


Men idag ville jag TA LIVET AV MIG.


Skulle vandra bort till Gretas för att köpa cigaretter. Tanten i kassan frågade efter leg och jag räckte fram det varpå hon säger ?nädu, det här går ju inte'. ?Vadå?' frågade jag och då säger tantajäveln


"Nej du är född 98 och det är på tok för ungt för att jag ska kunna sälja cigaretter till dig."


"Helt seriöst, ser jag UT att vara 9 år?" frågade jag.


"Njaaa, ja kanske det"


"98 ÄR MITT ID-KORTSNUMMER! Ser jag UT att vara 9 år!?"


"Ja men det vet la inte jag, när är du född då?"


Jag slänger upp leget igen och pekar klart och tydligt på mitt födelseår, 86 och säger ?en marlbouro var det ja'.

Jag får mitt cigarettpaket och vänder mig mot kön på 10 personer som alla försöker kväva sitt skratt och konstaterar högt och tydligt att jag fyller 22 och beger sedan mitt boney-ass hemåt.

Imorgon ska jag inhandla ett plommonfärgat läppstift, strutbehå och fråga om man kan göra en omvänd botox-injektion.


God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0