...



Idag hittade jag en blogg som verkligen rörde mitt hjärta.
När jag först klickar mig in på en blogg läser jag förstasidan, om jag sen känner att det är tillräckligt intressant fortsätter jag med kategorier. Just på denna bloggen började jag med kategorin sexigt (hey I'm human), sen vidare till singel i stan, veckans sms o.s.v. Sen hamnade min blick på kategorin F.C - fucking cancer. Trodde först det var en person som är nära till bloggerksan som har drabbats.. Det visar sig att det är denna tjej som skriver så fängslande och drar in mig i sitt liv som har haft sjukdomen med stort s.

Läser igenom inläggen och märker inte att jag lipar förrens min kollega poängterar det.
Hur kan man vara så stark? Jag ser det genom orden precis som jag såg det med min morbror.
En styrka som är helt otroligt överväldigande och jag blir så stolt över denna människa som jag inte känner, ens har bytt ett ord med att jag sitter och bölar på jobbet. Jag är ledsen men samtidigt glad att det finns människor med sån karaktär, sånt ljus och som fortsätter kämpa.

En sann hjältinna. <--- LÄNK.

Gå in på länken, läs, förundras och framför allt: dra ditt strå till stacken.
Jag har redan anmält mig.

image63

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag förstår precis hur du känner! Fick själv ett cancerbesked inom familjen igår (som dock förhoppningsvis inte är så allvarligt, men ändå)...aldrig roligt även om jag varit med om det två gånger tidigare..
Tiden läker alla sår...inbillar jag mig i alla fall:)

2008-01-10 @ 18:06:16
URL: http://emmi85.blogg.se
Postat av: Maria

Oj jag beklagar.. Ja det är inte en rolig situation. Inte för någon utav de som är inblandade. Man får bara hoppas att de som får gå igenom det kommer ut starkare på andra sidan! Och de som inte gör det bär man ju alltid med sig på ett eller annat sätt, hur klyshigt det än låter..

2008-01-10 @ 18:49:44
URL: http://frankiesaysrelax.blogg.se
Postat av: Blingbling

Åh tack fina du. Nu är det jag som inte finner ord. Rörd blir jag också. Som tur är är jag inte på jobbet, så jag kan sitta här och snyfta hur högt jag vill. Många kramar till dig och välkommen tillbaka till min blogg, anytime.

2008-01-10 @ 19:03:26
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Skankhoe

haha ja jag smådejtar ju han! Alla jag pratar med så bara "va? vaaa? huh? vaa?"

2008-01-10 @ 19:40:59
URL: http://rehab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0