Macedonian pride. Eh. Not.


image177

Jag är ingen nationalist. Jag anser inte att landet jag bor i är överlägset alla andra för att påstå det är bara en accepterad form av rasism. Däremot blir jag stolt när någon representerar mitt/mina länder på ett bra sätt.

Som ni säkert vet så är mina päron från Makedonien men jag är född och uppväxt här i Sverige.
Så idag hade jag 2 anledningar att vara stolt.

Bruttan här ovanför är en Makedonsk topmodel som arbetat för de allra största märkena. Väldigt trevligt och vacker som en vårdag är hon också. Konstigt att jag inte upptäckt henne förrens idag.

Och jag är sjukt, otroligt stolt över Sverige idag, ni som såg Oprah imorse vet varför!
Det har visat sig att Sverige är den nation som är mest tolerant när det gäller homosexualitet. Vi avkriminaliserade homosexualitet redan 1944 och USA som alltid ska skryta med att de är så jävla fucking utvecklade gjorde inte det förrens så sent som 2003. Kvinnan förklarade att vår mentalitet gällande bergeppet och levnadssättet är det mest öppna hon har upplevt av alla länder hon har forskat i och det gör mig stolt (sen finns ju cyniska, trångsynta undantag men de väljer jag att ignorera).

BRA VA!? Be proud.

image180

Gay Pride festivalen.





Kommentarer
Postat av: Pepp

Heja heja!

2008-03-04 @ 21:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0