The grand design.

Hey Peeps.

Jag har precis mottagit goda nyheter!
Snart ska vi ha en marknadsföringskampanj för ett stort sminkföretag och jag ska vara med och starta och upp skiten. Dvs. Utbilda säljarna i företagets idéer, produktinformation samt coaching av säljarna. Väldigt najs! Det bästa är att jag kommer få snuskigt mycket gratisprodukter och det tackar man ju inte nej till!

Om det inte hade varit för att jag hatar den där jävla materiella aspekten av bloggvärlden hade jag tävlat ut lite shit till er. Men men, får väl ha lite give aways istället med tanke på att jag inte lär använda hälften av mojset.

Måste även informera er om världens 8:e underverk (9:e om jag räknas).
Igår var jag och Jenna Jamesson och handlade på maxi och pantade burkar. Man kan nästan tro att hon är en burkplockande lodis för det är inte normalt att få 90 spänn i pant! Iaf. Handlade lite gott och nyttigt för att kompensera för helgens svullande.

Kom hem och lyckades tillaga den godaste maträtten jag någonsin ätit!

Så här kommer ett litet recept.

MARIAS FINEMANG FILÉE
(orka klura ut ett bra namn)


1 Stycke Laxfilé (FÄRSK! Inte nåt fruset bajs)
Ett knippe sparris
2 Avocado
1 Påse Ruccola
1 påse Sommarsalladmix
Rödlök
Gräslök
Basilika
Ingefära
Timjan (färska örter)
Ett litet paket Fetaost
Creme fraiche Franska Örter
Senapsvinägrett (Blanda själv eller köp färdig)
Marinad för fisk och skaldjur (lättast att köpa själv)
Lime.


Okej bitches. Skär laxen i 5 centimeters skivor och lägg den i en påse tillsammans med marinaden i ett par timmar. Om ni har en mortel stöter ni ihop basilika, timjan, ingefära, limeskal och limesaft (annars går det bra att bara hacka det fint). Smula sönder fetaosten och mixa tillsammans med örterna och häll på creme fraichen. Volia! Här har ni ett fint lite täcke att bre över laxen!

Lägg laxen i en ugnsform och bre över röran, sprinkla med gräslök och lägg sparrisen runt med en skvätt olivolja över. Låt stå i ugnen på 225C i 15 min. Under tiden kan du blanda ihop ruccolan, blandsalladen, avocadotärningar, rödlök och resten av örterna i en sallad. Häll på Senpasvinägrettern och strö över eventuellt överbliven fetaost. Ta ut laxen och lägg över salladstäcker, pressa lite färsk lime över och VIPS har du en rövgodmåltid som innehåller Omega 3, Vitaminer och annat mojs som är bra att ha i magen!

image243

OBS! Det är inte laxen på bilden som skrivit brevet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0